Puteti beneficia de serviciile medicale indiferent daca sunteti sau nu asigurat. Spitalul are contract cu CJAS. In functie de calitatea dumneavoastra actele necesare internarii sunt urmatoarele:

Persoane asigurate
  • bilet trimitere de la medicul de familie
  • bilet de internare de la medicul specialist
  • carte de indentitate
  • adeverinta serviciu – pentru angajati
  • dovada platii asigurarilor de sanatate la zi
  • carnet de somaj – pentru someri
  • cupon de pensie – pentru pensionari
  • adeverinta elev sau student
  • adeverinta primarie – pentru cei cu ajutor social

Persoane neasigurate

  • bilet trimitere medicul de familie
  • bilet de internare medicul specialist
  • carte de identitate

Va recomandam sa aduceti orice documente medicale de la internari si consulturi anterioare.

Conditii Pentru Internare

In unitatea noastra se efectueaza, in general, acelasi tip de proceduri  (servicii medicale), atat in ambulatoriu cat si in spital.
Diferenta este data de cazuistica, in sensul ca internarea este  impusa de cazurile grave, acute sau subacute, hiperalgice, care ridica probleme complexe de tratament si recuperare si care, de cele mai mai multe ori, prezinta impotenta functionala marcata cu scaderea tolerantei la mers. Acestora li se fac tratamente (electroterapie, masaj si kinetoterapie individuala) pe sectie si daca este cazul chiar la pat, atunci cand se impune repausul relativ.

De altfel, internarile in spital se fac printr-o comisie de internari formata din doi medici. Aceasta comisie programeaza cazurile pentru internare in ordinea gravitatii lor si decide care cazuri pot fi dirijate pentru tratament in ambulatoriul spitalului.

Principalele criterii pentru a se decide internarea unui pacient sunt reprezentate de existenta unei dizabilitati recuperabile (total sau partial) a aparatului locomotor, a durerilor sau a unei decompensari algofunctionale a unei suferinte cronice sau sechelare, cazuri ce nu au putut fi rezolvate in ambulatoriu sau nu se preteaza la tratament ambulatoriu (inclusiv din cauza comorbiditatilor).

Sunt selectate pentru internare urmatoarele cazuri:

  • afectiuni ale aparatului neuro-mio-artro-kinetic care necesita precizare de diagnostic si recuperare functionala;
  • hernii de disc cervicale si lombare cu radiculopatii forme iritative si iritativ-compresive sau paretice, in stadiul acut sau subacut;
  • sechele algo-functionale post hernii de disc operate;
  • discopatii de faza a II-a cu disfunctionalitati ale coloanei vertebrale;
  • sechele posttraumatice ale aparatului locomotor (inclusiv sechele neurologice ale sistemului nervos periferic) cu deficite functionale recuperabile sau cu potential de agravare;
  • boli reumatismale inflamatorii cronice cu potential evolutiv si invalidant (poliartrita reumatoida, spondilita anchilozanta, spondilartropatii seronegative), in afara puseului inflamator;
  • boli reumatismale cronice degenerative sau metabolice ce intereseaza mai ales articulatiile portante (coxartroze si gonartroze) decompensate algic si functional – operate sau neoperate;
  • afectiuni degenerative ale coloanei vertebrale (exemplu spondilolistezis si stenoze de canal vertebral) cu radiculopatii, mielopatii si/sau disfunctionalitati vertebrale;
  • status postartroplastie de sold sau genunchi ce necesita obligatoriu recuperare postoperatorie;
  • afectiuni ale tesuturilor moi periarticulare, cu deficiente functionale recuperabile sau cu potential agravant;
  • neuropatii si miopatii cu deficite functionale;
  • sechele usoare si medii post A.V.C.;
  • scleroza multipla;
  • boala Parkinson.

Contraindicatii – procedurile de balneofizioterapie sunt contraindicate pacientilor ce prezinta instabilitate psihica.

CONTRAINDICATII GENERALE PENTRU TRATAMENTUL BALNEOFIZICAL KINETIC

  1. Afectiuni acute febrile si afectiuni cornice in perioadele de exacerbare acuta
  2. Boli venerice in perioada de contagiozitate (sifilis, gonoree)
  3. Purtatori de germeni patogeni (streptococ antihemolitic, Ag. HB, HIV)
  4. Boli infectioase in perioada de contagiozitate pana la terminarea izolarii obligatorii (varicele, zona zoster, etc.)
  5. Stari casectice indiferent de cauza care le-a produs
  6. Tumori maligne (indiferent de forma, localizare sau stadiu evolutiv) sau tumori benigne cu potential de malignizare
  7. Hemoragii repetate si abundente de orice natura
  8. Sarcina patologica in orice luna si sarcina normala peste 3 luni
  9. Epilepsia
  10. Psihopatii cu tulburari de comportament social, demente
  11. Boli de sange sau de sistem, cu alterarea starii generale (anemii, leucemii, limfoame)
  12. Purtatori de germeni sau cu parazitoze
  13. Alcoolism cronic cu tulburari neuropsihice, toxicomaniile
  14. Bolnavii la limita decompensarii de organ (diabet greu controlabil alimentar si medicamentos)
  15. Boli dermatologice cu potential de contagiozitate sau cu leziuni mari
  16. Insuficienta cardiaca, respiratorie, renala sau hepatica manifesta
  17. Bolnavi cu incapacitate de autoingrijire (acestia vor fi trimisi doar in sanatorii speciale)
  18. Varstele extreme (pacientii vor fi indrumati catre unitati de profil, servii de recuperare pediatrica si de geriatrie)

Pot exista contraindicatii specifice care sunt stabilite de Medicul de Familie, Medicul specialist de Recuperare Medicina Fizica si Balneologie din cadrul unitatii.

Nr. inreg.  1275/12.04.2013

Avand in vedere prevederile HGR nr. 117/2013 pentru aprobarea Contractului - cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2013 - 2014, precum si prevederile art.213Al din Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul de Administratie a avizat favorabil in sedinta din 29.03.2013,valoarea coplatii stabilita de 7 lei pentru serviciile medicale acordate in regim de spitalizare continua, care va intra in vigoare la data de 01.04.2013.

Exceptie fac:

  • serviciile medicale spitalicesti acordate in sectiile / compartimentele de ingrijiri paliative;
  • internarile obligatorii pentru bolnavii psihici prevazuti la art.105, 113 si 114 din Codul penal, si cele dispuse prin ordonanta procurorului pe timpul judecarii sau urmaririi penale;
  • serviciile acordate pacientilor care necesita asistenta medicala spitaliceasca de lunga durata(ani) 360zile;
  • serviciile acordate pacientilor pentru care criteriul de internare este urgenta.

Urmatoarele categorii de pacienti sunt exceptate de la coplata:

  • copiii pana la varsta de 18 ani, tinerii intre 18 ani si 26 ani,daca sunt elevi, absolventi de liceu, pana la inceperea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni,ucenicii sau studentii,daca nu realizeaza venituri din munca;
  • bolnavii cu afectiuni incluse in programele nationale de sanatate stabilite de Ministerul Sanatatii, precum si serviciile medicale aferente bolii de baza respectivei afectiuni, daca nu realizeaza venituri din munca, pensie sau din alte resurse;
  • pensionarii cu venituri numai din pensie de pana la 740 lei/luna;

toate femeile insarcinate si lauzele, pentru servicii medicale legate de evolutia sarcinii, iar cele care nu au niciun venit sau au venituri sub salariul de baza minim brut pe tara, pentru toate serviciile medicale.

Dovada incadrarii in una din categoriile susmentionate se va face prin declaratie pe propria raspundere a pacientului.
Fata de cele prezentate, va rugam ca la externare, pacientilor sa li se perceapa copiata in valoare de 7 lei, incepand cu data de 01.04.2013.

HG 117 / 2013 Art. 74.

(1) Spitalele incaseaza de la asigurati suma corespunzatoare coplatii, astfel:
a) pentru serviciile medicale acordate in regim de spitalizare continua, in sectiile/compartimentele cu paturi din unitatile sanitare cu paturi organizate conform prevederilor legale in vigoare si aflate in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate;

b) pentru serviciile medicale spitalicesti, acordate in regim de spitalizare continua, prevazute in pachetul de servicii medicale de baza si in pachetul de servicii ce se acorda persoanelor care se asigura facultativ. Exceptie fac serviciile medicale spitalicesti acordate in sectiile/compartimentele de ingrijiri paliative, serviciile medicale spitalicesti pentru internarile obligatorii pentru bolnavii psihici prevazuti la art. 105, 113 si 114 din Codul penal si cele dispuse prin ordonanta procurorului pe timpul judecarii sau urmaririi penale, precum si serviciile medicale spitalicesti de lunga durata — ani si pentru serviciile medicale spitalicesti pentru care criteriul de internare este urgenta;

c) pentru serviciile medicale spitalicesti acordate in regim de spitalizare continua, nivelul minim al coplatii este de 5 lei, iar nivelul maxim este de 10 lei. Valoarea coplatii este stabilita de fiecare unitate sanitara cu paturi pe baza de criterii proprii, cu avizul consiliului de administratie al unitatii sanitare respective. (2) Furnizorii de servicii medicale aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate nu pot incasa o alta plata din partea asiguratului pentru serviciile medicale spitalicesti pentru care se incaseaza coplata.

(3) Categoriile de asigurati scutite de coplata, prevazute la art. 2131 din Legea nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, fac dovada acestei calitati cu documente eliberate de autoritatile competente ca se incadreaza in respectiva categorie, precum si cu documente si/sau, dupa caz, cu declaratie pe propria raspundere ca indeplinesc conditiile privind realizarea sau nu a unor venituri, conform modelului prevazut in norme.

(4) Spitalele incaseaza de la asigurati contravaloarea serviciilor hoteliere — cazare si/sau masa — cu un grad ridicat de confort, peste confortul standard, acordate la cererea acestora, in conditiile si la un tarif maxim stabilite prin norme.

(5) Spitalele aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate nu pot incasa o alta plata din partea asiguratului pentru serviciile medicale spitalicesti acordate in regim de spitalizare continua in afara celor prevazute la alin. (1) si (4). Nerespectarea acestei obligatii conduce la aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 76 alin. (1).

Program vizitare

Va recomandam sa anuntati familia sau vizitatorii cu privire la orele de vizita.
Program de vizitare pentru pacientii internati (in conformitate cu Ordinul nr.124/17.12.2012, art.1, alin.2):

  • Luni – Vineri: 15.00 – 20.00
  • Sambata – Duminica: 10.00 – 20.00

Perioada de internare in spital dureaza in medie doua saptamani, in functie de diagnostic, medicul curant stabileste data externarii. Spitalizarea poate contribui semnificativ la declinul mental si fizic, mai ales la pacientii in varsta. Aici sunt cateva sugestii cum sa va mentineti sau sa va recapatati vigoarea fizica si claritatea mentala:

Duceti o viata activa

- Inactivitatea poate agrava declinul functional. Nevoia de miscare este extrem de importanta la adulti si varstnici, ale caror rezerve energetice sunt mai reduse, iar starea de sanatate isi pierde mai usor echilibrul. Colaborati cu echipa de medici, kinetoterapeuti si asistente pentru a va dezvolta planul de recuperare. Cu cat deveniti mai activ din punct de vedere fizic, cu atat va veti insanatosi mai rapid, odata intors acasa.

Mentineti-va simturile alerte

- daca utilizati ochelari sau aparate auditive, nu uitati sa le aduceti cu Dvs. in spital. Folositi un calendar sau un ceas ca sa ramaneti orientat temporo-spatial.
Ramaneti activ din punct de vedere mental - Cititi carti, scrieti scrisori. Folositi computerul personal sau alte echipamente electronice pentru ca sa va documentati, ca sa scrieti emailuri. Èšineti cont ca unele medicamente contra durerii pot crea o stare de confuzie.

Mentineti un regim alimentar echilibrat: evitati suplimentele alimentare intre mese. Calitatea si cantitatea de alimente pusa la dispozitie in sala de mese ar trebui sa fie suficienta, sugestii in acest sens puteti face catre asistenta de salon, respectiv asistenta sefa. Puteti consuma fructe in salon, dar nu in exces.

Mentineti-va starea de igiena

– procedurile de balneo-fizioterapie sunt de cele mai multe ori suprasolicitante, indepartati urmele de transpiratie prin dusuri zilnice cu apa dulce si sapun. Depunerile de namol si sare de pe piele se indeparteaza zilnic pentru a evita iritatiile tegumentului si eventuale reactii alergice. Pastrarea namolului pe piele  mai mult de o ora poate duce la complicatii dermatologice.

Daca urmati aceste sfaturi simple va cresteti sansele de a avea rezultate favorabile si de a va recupera mult mai complet odata intors acasa.\

În spital nu se internează aparÈ›inători.

Consultatia este limitata in timp, iar lucrurile pe care doriti sa le discutati sunt complicate. Este o idee buna sa va pregatiti intalnirea cu medicul care urmeaza sa va preia, medicul curant. Echipa Spitalului de Recuperare Medicina fizica si Balneologie va ofera informatii care sa va ajute sa va pregatiti cu atentie intalnirea cu medicul Dvs., dar de asemenea va avizeaza asupra catorva posibile intrebari pe care medicul vi le poate pune.

Cum va recomandam sa va pregatiti:

  • Faceti o lista cu simptomele care va supara, chiar si cu acelea despre care nu credeti ca au legatura directa cu motivele pentru care solicitati consultul.
  • Enumerati informatii personale importante cum ar fi un stress major recent sau schimbari semnificative in viata Dvs. Daca va monitorizati anumite valori cum ar fi tensiunea arteriala, INR sau glicemia, aduceti cu Dvs. listele cu rezultatele si datele inregistrarilor.
  • Faceti un tabel cu toate medicamentele si momentele administrarii lor, inclusiv vitaminele sau alte suplimente pe care le luati.
  • Aduceti cu Dvs. toate actele medicale pe care le aveti, ca de exemplu iesiri din spital, scrisori medicale, rezultate ale diferitelor teste, analize.
  • Faceti un scurt istoric medical al familiei, notati mai ales rudele care au avut infarct, accidente vasculare cerebrale, diabet.
  • Faceti o lista de intrebari clare pe care doriti sa le puneti medicului, referitoare la boala Dvs., la alternativele de tratament, la evolutia dupa o eventuala operatie.
  • Anuntati medicul in cazul in care aveti nevoie de o noua reteta, de prelungirea concediului, referate medicale etc.

Iata cateva intrebari pe care le puteti adresa medicului despre boala de care suferiti:

  • Care este diagnosticul la internare precizat in urma consultatiei?
  • Ce teste este necesar sa fac?
  • Ce alternative am pentru a-mi trata boala?
  • Mai sufar de alte boli. Cum pot sa le tratez impreuna cat mai eficient?
  • Care sunt restrictiile pe care ar trebui sa le respect?
  • Imi recomandati sa consult si un alt specialist?
  • Sunt alternative mai ieftine (generice) la medicamentele pe care mi le prescrieti?
  • Ce alte lucruri imi recomandati pentru a-mi proteja sanatatea?
  • Aveti la dispozitie brosuri sau materiale tiparite pe care as putea sa le iau acasa?
  • Ce site-uri web imi recomandati?
  • In plus fata de intrebarile pe care le pregatiti pentru medicul Dvs. nu ezitati sa puneti intrebari ori de cate ori nu intelegeti ceva.
  • Ce intrebari va poate pune medicul?
  • Medicul Dvs. va pune un numar de intrebari. Fiind pregatit sa raspundeti la acestea veti castiga timp pentru problemele care va intereseaza pe Dvs. Care ar putea sa fie posibilele intrebari?
  • Cand ati observat prima data simptomele care va supara?
  • Simptomele au fost continue sau intermitente?
  • Ce le declanseaza?
  • Cand apar mai frecvent – noaptea, ziua, in repaus?
  • Cat de severe sunt simptomele?
  • Aveti rude in familie cu simptome asemanatoare?

DREPTURILE SI OBLIGATIILE PACIENTILOR

Ordin Nr. 386 din 7 aprilie 2004 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legea drepturilor pacientului nr. 46/2003
Emitent: Ministerul Sanatatii
Publicata in: Monitorul Oficial Nr. din 356 din 22 aprilie 2004

Avand in vedere prevederile art. 38 alin. (3) din Legea drepturilor pacientului nr.46/2003, vazand Referatul de aprobare al Directiei generale asistenta medicala nr. OB 3.992/2004, in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea sifunctionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul sanatatii emite urmatorul ordin:
ART. 1    Se aproba Normele de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
ART. 2    Respectarea prevederilor prezentului ordin este obligatorie pentru toti furnizorii deservicii de sanatate din Romania.
ART. 3    Directia generala asistenta medicala, celelalte directii din Ministerul Sanatatii, directiilede sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, ministerele si institutiile cu reteasanitara proprie, precum si unitatile sanitare de orice fel vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 4    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.Ministrul sanatatii, Ovidiu Brinzan

NORME de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003

ART. 1    Unitatile sanitare de orice fel, denumite in continuare unitati, care acorda ingrijiri desanatate sau ingrijiri terminale si in care sunt efectuate interventii medicale, au  obligatia de a furniza pacientilor informatii referitoare la:

a) serviciile medicale disponibile si modul de acces la acestea;
b) identitatea si statutul profesional al furnizorilor de servicii de sanatate;
c) regulile si obiceiurile pe care trebuie sa le respecte pe durata internarii in unitati cu paturi;
d) starea propriei sanatati;
e) interventiile medicale propuse;
f) riscurile potentiale ale fiecarei proceduri care urmeaza a fi aplicata;
g) alternativele existente la procedurile propuse;
h) date disponibile rezultate din cercetari stiintifice si activitati de inovare tehnologica;
i) consecintele neefectuarii tratamentului si ale nerespectarii recomandarilor medicale;
j) diagnosticul stabilit si prognosticul afectiunilor diagnosticate.

ART. 2    (1)    Unitatile trebuie sa asigure accesul egal al pacientilor la ingrijiri medicale, faradiscriminare pe baza de rasa, sex, varsta, apartenenta etnica, origine nationala, religie,optiune politica sau antipatie personala.(2) Fiecare unitate trebuie sa cuprinda in regulamentul propriu de organizare sifunctionare prevederi referitoare la obligatia personalului angajat privind dreptul pacientilor la respect ca persoane umane.
ART. 3    Unitatile trebuie sa utilizeze toate mijloacele si resursele disponibile pentru asigurareaunui inalt nivel calitativ al ingrijirilor medicale.
ART. 4    In situatia in care interventiile medicale sunt refuzate de catre pacienti care isiasuma in scris raspunderea pentru decizia lor, acestora trebuie sa li se explice consecintele
refuzului sau opririi actelor medicale.
ART. 5    In situatia in care este necesara efectuarea unei interventii medicale unui pacient care nuisi poate exprima vointa, personalul medical poate deduce acordul acestuia dintr-oexprimare anterioara a vointei, daca aceasta este cunoscuta.
ART. 6    (1)    In situatia in care, pentru efectuarea unei interventii medicale, se solicitaconsimtamantul reprezentantului legal al pacientului, acesta trebuie sa fie implicat inadoptarea deciziei, in limitele capacitatii sale de intelegere.
(2) In situatia in care furnizorii de servicii medicale considera ca interventia este ininteresul pacientului, iar reprezentantul legal refuza sa isi dea consimtamantul, unitatileau obligatia efectuarii in cel mai scurt timp posibil a demersurilor pentru constituireacomisiei de arbitraj de specialitate, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.
ART. 7    (1)    Fotografierea sau filmarea pacientilor in unitati, in cazurile in care imaginile suntnecesare pentru stabilirea diagnosticului si a tratamentului sau pentru evitarea suspectariiunei culpe medicale, se efectueaza fara consimtamantul acestora.(2) In toate situatiile care nu sunt prevazute la alin. (1) unitatile sunt obligate sa asigure obtinerea consimtamantului pacientului.
ART. 8    Participarea la activitati de cercetare stiintifica medicala a persoanelor care nu suntcapabile sa-si exprime vointa poate fi realizata numai dupa obtinerea consimtamantuluireprezentantilor legali si numai in situatia in care cercetarea respectiva este efectuata si ininteresul pacientilor.
ART. 9    Unitatile trebuie sa asigure accesul neingradit al pacientilor la datele medicale personale.
ART. 10    (1)    In situatiile in care se solicita informatii cu caracter confidential, unitatile au obligatiasa asigure respectarea cadrului legal privind furnizarea acestora.
(2)    In situatiile in care datele referitoare la viata privata, familiala a pacientuluiinfluenteaza pozitiv stabilirea diagnosticului, tratamentul sau ingrijirile acordate, unitatilele pot utiliza, dar numai cu consimtamantul acestora, fiind considerate exceptii cazurile incare pacientii reprezinta pericole pentru ei insisi sau pentru sanatatea publica.
ART. 11    In situatiile in care sarcina reprezinta un factor de risc major si imediat pentru sanatateafemeii gravide, se acorda prioritate salvarii vietii mamei.
ART. 12    In asigurarea serviciilor din domeniul sanatatii reproducerii, unitatile trebuie sa asigureconditiile necesare alegerii de catre pacienti a celor mai sigure metode din punct devedere al eficientei si lipsei de riscuri.
ART. 13    (1)    Unitatile au obligatia de a asigura efectuarea de interventii medicale asupra pacientului numai daca dispun de dotarile necesare si de personal acreditat.
(2)    Interventiile medicale asupra pacientului pot fi efectuate in absenta conditiilor  prevazute la alin. (1) numai in cazuri de urgenta aparute in situatii extreme.
ART. 14    Unitatile pot asigura, la cererea pacientului sau a familiei acestuia, cadrul adecvat in careacesta poate beneficia de sprijinul familiei si al prietenilor, de suport spiritual si material pe tot parcursul ingrijirilor medicale.
ART. 15    (1)    La cererea pacientilor internati, unitatile cu paturi
trebuie sa asigure conditiilenecesare pentru obtinerea de catre acestia a altor opinii medicale, precum si pentruacordarea de servicii medicale de catre medici acreditati din afara unitatii.
(2)    Plata serviciilor medicale acordate pacientilor internati de catre medicii prevazuti laalin. (1) se efectueaza in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.
ART. 16    In scopul asigurarii continuitatii ingrijirilor acordate pacientilor, precum si a serviciilor comunitare necesare dupa externare, unitatile stabilesc parteneriate cu alte unitatimedicale publice si nepublice, spitalicesti si ambulatorii, care dispun de medici, cadremedii sanitare si de alt personal calificat.

Legea Nr. 46 din 21 ianuarie 2003

Emitent: Parlamentul
Publicata in:
Monitorul Oficial Nr. din 51 din 29 ianuarie 2003
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

CAP. 1    Dispozitii generale ART. 1In sensul prezentei legi:

a) prin pacient se intelege persoana sanatoasa sau bolnava care utilizeaza serviciile desanatate;
b) prin discriminare se intelege distinctia care se face intre persoane aflate in situatiisimilare pe baza rasei, sexului, varstei, apartenentei etnice, originii nationale sau sociale,religiei, optiunilor politice sau antipatiei personale;
c) prin ingrijiri de sanatate se intelege serviciile medicale, serviciile comunitare siserviciile conexe actului medical;
d) prin interventie medicala se intelege orice examinare, tratament sau alt act medical inscop de diagnostic preventiv, terapeutic ori de reabilitare;
e) prin ingrijiri terminale se intelege ingrijirile acordate unui pacient cu mijloacele detratament disponibile, atunci cand nu mai este posibila imbunatatirea prognozei fatale astarii de boala, precum si ingrijirile acordate in apropierea decesului.
ART. 2    Pacientii au dreptul la ingrijiri medicale de cea mai inalta calitate de care societatea dispune, in conformitate cu resursele umane, financiare si materiale.
ART. 3    Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoana umana, fara nici o discriminare.

CAP. 2    Dreptul pacientului la informatia medicala

ART. 4    Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precumsi la modul de a le utilize.
ART. 5    (1)    Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identitatii si statutului profesional al furnizorilor de servicii de sanatate.
(2)    Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor si obiceiurilor pe caretrebuie sa le respecte pe durata spitalizarii.
ART. 6    Pacientul are dreptul de a fi informat asupra starii sale de sanatate, a interventiilormedicale propuse, a riscurilor potentialeale fiecarei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inc

SPITALUL CLINIC DE RECUPERARE MEDICINA FIZICA SI BALNEOLOGIE EFORIE NORD
ESTE  IN  RELATII  CONTRACTUALE CU CASA JUDETEANA DE ASIGURARI DE SANATATE CONSTANTA

ADRESA:  BULEVARDUL MAMAIA NR. 55 – 57
TELEFON: 0241 519339
TEL. VERDE:  0 800 800 992
A.S.P. 0241 480 939

OFICIUL  PROTECTIA  CONSUMATORILOR

TELEFON:  0241 550 550
NUMAR UNIC DE URGENTA:  112

Datorita structurii spitalului blocul alimentar este situat la parterul sectiilor cu paturi. Blocul alimentar are in structura o sala de mese spatioasa si bucataria riguros compartimentata.

In sala de mese, pentru respectarea circuitelor functionale ale spitalului impuse de legislatia in vigoare, accesul se face succesiv pentru pacientii din Sectia Recuperare si ulterior Sectia Clinica (etajele 1 si 2)

Deoarece pacientii se interneaza conform programarilor in fiecare zi de luni, prima masa a pacientului internat luni, pana la orele 11,00 va fi asigurata luni  la pranz , si seara . La externare, in ultima zi pacientul se externeaza dupa masa de dimineata. In celelalte zile de internare programul este afisat: mic dejun 7 – 9, pranz 13 -15, cina 18.30 – 19.30

Regimul alimentar este stabilit de medicul curant, este notat pe Fisa de tratament. Asistenta de salon va fi anuntata daca medicul curant a stabilit un anumit regim. Pacientul poate solicita regim alimentar specific unui anumit cult religios(,,de post’’ sau ,,fara porc’’). Regimul se instituie a doua zi dupa ce a fost anuntat catre asistentul sef pentru inregistrarea in ,,foia de masa zilnica’’. Masa se serveste numai la parterul cladirii, in sala de mese. Este interzisa introducerea alimentelor in saloane, depozitarea acestora in noptiere sau pe ferestre pentru a se evita posibile infestari, dezvoltare larve insecte sau chiar afectiuni digestive.

Pe perioada internarii este interzis pacientilor sa consume alimente de la unitatile de alimentatie publica din oras, de la magazine, pentru evitarea unor toxiinfectii alimentare.

Toate aceste reguli impuse se cer a fi respectate pentru buna functionare a spitalului nostru si pentru comfortul sigur al pacientului. Mentionam ca in acest sens au fost luate de-a lungul timpului masuri pentru dotarea bucatariei cu tehnologie noua, s-au achizitionat in 2012:

  • plite si cuptoare de ultima generatie
  • frigidere, cu termometrizare automata,  pentru fiecare tip de produs care intra in bucatarie
  • hote de mare putere pentru evitarea formarii condensului si pentru a nu se propaga ,,mirosul de cantina’’ in tot spitalul
  • masina de spalat vase automata
  • chiuvete compartimentate conform normelor sanitare impuse
  • mese de lucru si  rafturi de depozitare din inox
  • spatiul renovat recent si igienizat regulat

Personalul din bucatarie, o bucatareasa si doi ospatari pe tura, este atent monitorizat in vederea respectarii tuturor regulilor privind igiena alimentatiei pentru a desfasura o activitate ireprosabila. Instructajele privind notiunile de igiena, dezinfectie sunt lunare sub stricta supraveghere a Compartimentului de supraveghere si control al infectiilor nosocomiale.    

Verificarile privind analizele medicale ale personalului sunt responsabilitate conducerii spitalului nostru fiind monitorizate si prin controale periodice din partea DSPJ Constanta.
Ca forma de respect fata de eforturile depuse de intreg personalul spitalului va rugam sa va conformati regulilor impuse pentru crearea unui mediu spitalicesc sigur si eficient.

Privind activitatea din blocul alimentar in anul 2014 in urma completarii ,,Chestionarului de satisfactie al pacientului’’  dintre pacientii care au raspuns:

  • 96%  au fost foarte multumiti de serviciile blocului alimentar
  • 3% au declarat ca hrana a fost ,,insuficienta”
  • 1% nu au raspuns.

LA  SALA  DE  MESE  PACIENTUL  SE  PREZINTA  CU  FISA  DE  TRATAMENT
Suma pe care Casa de Asigurari de Sanatate o plateste prin contract, conform legii, pentru masa unui pacient este de 7 lei!

ESTE CONTRAINDICAT TRATAMENTUL BALNEOFIZICAL IN TIMPUL UNEI AFECTIUNI GRIPALE

Ce este gripa?

Gripa este o infectie respiratorie transmisibila (contagioasa) cauzata de virusul gripal. In Europa gripa apare cu regularitate in epidemii anuale, in lunile de iarna. De obicei epidemiile de iarna afecteaza fiecare tara pentru una sau doua luni si dureaza, la nivelul continentului European aproape 4 luni. Pot apare si infectii sporadice in afara sezonului de gripa, cu o incidenta foarte mica in lunile calduroase ale verii.

Nu toti cei care s-au infectat cu virusul gripal se imbolnavesc, insa cei care au forme clinice de boala prezinta simptomele comune: febra, tuse, dureri in gat, dureri musculare si articulare, dureri de cap, stare de rau, oboseala. Simptomele infectiei cu virusul gripei seamana cu alte infectii virale respiratorii. Gripa este mai severa decat raceala, care este produsa de alte virusuri respiratorii si nu de virusul gripal.

La cazurile necomplicate de gripa simptomele se rezolva spontan in 7 zile de la debut.
Plaja de severitate a infectiei si bolii este foarte larga, de la lipsa totala a simptomelor (cazurile asimptomatice) la o simptomatologie minora sau la forme severe precum pneumonia, insuficienta cardio-respiratorie ori encefalita gripala. Bolile cronice pre-existente ale aparatului respirator si cardiovascular, se pot decompensa si pot ameninta viata pacientului.
Imbolnavirile severe si complicatiile apar mai frecvent in anumite grupuri la risc: acestea includ persoanele cu varsta de peste 65 de ani, cei cu afectiuni medicale cronice precum diabetul, deficitul imunitar, afectiunile cronice respiratorii, afectiunile cronice cardiovasculare, obezitatea. De asemenea exista un risc crescut pentru copiii la varstele fragede si pentru femeile gravide. Ocazional pot apare forme severe de gripa la persoane sanatoase care nu fac parte din aceste grupe la risc.

In pandemii caracteristicile epidemiologice si clinice ale gripei pot fi diferite, in functie de caracteristicile virusului si de nivelul de imunitate al populatiei fata de un virus.

 

A.    Masurile recomandate pentru persoanele sanatoase, pentru reducerea riscului de a dobandi sau de transmitere mai departe gripa

Gripa este o infectie virala care se raspandeste de la o persoana la alta, in principal atunci cand oamenii infectati tusesc sau stranuta, ori prin contact direct sau indirect cu secretiile respiratorii ale persoanelor infectate care se afla pe mainile acestora sau pe suprafetele contaminate.

1.    Evitati contactul apropiat cu persoanele bolnave
a.    Persoanele bolnave de gripa au unul sau mai multe dintre urmatoarele simptome: febra, tuse, dureri in gat, dureri musculare, dureri de cap, frisoane si oboseala. Evitati contactul apropiat cu aceste persoane, indepartati-va de persoanele care tusesc sau stranuta.
b.    Mentine o distanta de cel putin un metru fata de orice persoana cu simptome de gripa si evita aglomeratiile. Atunci cand distanta nu poate fi mentinuta, trebuie sa reduci la maxim timpul de contact apropiat cu o astfel de persoana. Cand oamenii bolnavi sau  aglomeratiile nu pot fi evitate, trebuie sa reduci la maxim timpul de contact, in masura posibilului.
c.    Nu vizita, daca nu este absolut necesar, persoanele bolnave de gripa. In cazul in care totusi vizitati sau ingrijiti o persoana bolnava de gripa este recomandabil sa purtati masca tot timpul cat sunteti impreuna in aceeasi camera.

2.    Spalati-va sau dezinfectati-va frecvent mainile
a.    Spalatul sau dezinfectarea frecventa a mainilor va ajuta sa va protejati de virus. Spalati-va bine pe maini cu apa si sapun, in special dupa ce tusiti sau stranutati. Dezinfectantele pentru maini pe baza de alcool reduc cantitatea de virus gripal de pe mainile contaminate, insa spalarea cu apa si sapun este mult mai eficienta.
b.    Spalatul pe maini nu trebuie sa fie doar o clatire rapida, trebuie sa dureze cel putin 20 de secunde de fiecare data, iar mainile trebuie sa fie frecate una de cealalta cu apa si sapun in acest timp, dupa care sapunul de pe maini trebuie clatit cu apa din abundenta.
c.    Dupa spalarea cu apa si sapun, mainile trebuie uscate bine, daca este posibil cu prosoape de hartie de unica folosinta, sau cu uscatorul cu aer cald.

3.    Evitati sa va atingeti ochii, nasul sau gura
Virusurile sunt transmise atunci cand o persoana atinge ceva care este contaminat cu germeni si apoi isi atinge nasul, ochii sau gura.

4.    Vaccinarea antigripala
Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda vaccinarea antigripala in primul rand persoanelor la risc (personal medical, persoane peste 65 ani, persoane cu afectiuni cronice, gravide) dar si a copiilor peste 6 luni varsta.


B.    Masurile recomandate pentru bolnavi – pentru protejarea contactilor directi (membri ai familiei, vizitatori / musafiri, personal de ingrijire, alti contacti directi)

Respectati regulile de igiena respiratorie
Igiena respiratorie inseamna impiedicarea expunerii persoanelor din jur la secretiile noastre infectioase respiratorii (din gura, gat sau nas). Daca sunteti bolnav, atunci cand tusiti sau stranutati, trebuie sa va acoperiti gura si nasul cu ajutorul unui servetel/batista de unica utilizare (de hartie); daca nu aveti la indemana un servetel e mai bine sa stranutati sau sa tusiti in plica cotului decat in pumn sau in palma. servetelele trebuie aruncate la cosul de gunoi dupa utilizare.

Spalati-va sau dezinfectati-va frecvent mainile
a.    Spalatul sau dezinfectarea frecventa a mainilor va ajuta sa va protejati de virus si sa reduceti riscul de contaminare al obiectelor si de infectare al persoanelor din jur. Spalati-va bine pe maini cu apa si sapun, in special dupa ce tusiti sau stranutati. Dezinfectantele pentru maini pe baza de alcool reduc cantitatea de virus gripal de pe mainile contaminate, desi spalarea cu apa si sapun este mult mai eficienta.
b.    Spalatul pe maini nu trebuie sa fie doar o clatire rapida, trebuie sa dureze cel putin 20 de secunde de fiecare data, iar mainile trebuie sa fie frecate una de cealalta cu apa si sapun/detergent in acest timp, dupa care sapunul de pe maini trebuie clatit cu apa din abundenta.
c.    Dupa spalarea cu apa si sapun, mainile trebuie uscate bine, daca este posibil cu prosoape de hartie de unica folosinta, sau cu uscatorul cu aer cald.

Daca sunteti bolnav, stati acasa, nu va duceti la serviciu sau la scoala si limitati contactul cu alte persoane
In plus fata de masurile de igiena descrise mai sus, atunci cand o persoana este sanatoasa trebuie sa mentina o distanta de cel putin un metru fata de orice persoana cu simptome de gripa. Bolnavii adulti ii pot infecta pe cei din jur pe o perioada de aproximativ cinci zile de la debutul simptomelor, iar copiii sunt infectiosi aproximativ sapte zile de la debutul simptomelor de gripa. Cu toate acestea, este prudent sa se ia in considerare ca o persoana este infectioasa pe toata perioada in care are simptome de gripa.

Utilizarea mastii de catre persoanele bolnave, pentru a-i proteja pe contactii directi
Utilizarea mastii de o persoana bolnava, cu simptome de gripa, ajuta prin retinerea secretiilor respiratorii in cazul in care persoana tuseste sau stranuta si reduce riscul de infectare in randul persoanelor cu care bolnavul este intr-un contact apropiat. Situatiile in care acest lucru poate fi util include:
a.    atunci cand calatoresc la domiciliu sau la spital;
b.    atunci cand, in mod inevitabil, au un contact apropiat cu persoane sanatoase.

Cum se utilizeaza, securizeaza si indeparteaza corespunzator masca de fata
Masca trebuie aplicata cu grija peste gura si nas si apoi ajustata si fixata:
a.    Fixati masca cu snurul sau banda elastica, la mijlocul capului si al cefei.
b.    Presati pe forma nasului banda flexibila transversala.
c.    Aranjati masca confortabil pe fata si sub barbie.

Evitati sa atingeti masca cu mainile. Dupa orice atingere a mastii aflate pe fata, precum si dupa ce se scoate masca de pe fata, mainile trebuie sa fie curatate prin spalare cu apa si sapun sau cu un dezinfectant de maini pe baza de alcool.
Schimbati masca atunci cand devine umeda. Dupa o utilizare prelungita, masca de fata poate deveni umeda. Cand constatati acest lucru, trebuie sa inlocuiti masca umeda cu o masca noua sau cu una curata si  uscata.

Pentru a scoate, securiza si elimina in mod corespunzator o masca:
a.    Dezleaga sau rupe legaturile ori elasticul din partea de jos, apoi pe cel de sus.
b.    Å¢ine de legatura de sus si indeparteaza masca de pe fata.
c.    Nu atinge masca cu mana.
d.    Securizeaza si elimina masca in mod corespunzator. Mastile de unica folosinta  trebuiesc aruncate dupa o singura utilizare. Odata scoase de pe fata mastile trebuie introduse intr-o punga de plastic, care trebuie sa fie apoi securizata printr-o inchidere corespunzatoare. Punga securizata poate fi pusa in gunoiul menajer.
Dupa indepartarea mastii de pe fata, mainile trebuie sa fie curatate prin spalare cu apa si sapun sau cu un dezinfectant pentru maini, pe baza de alcool.

NOTA DE INFORMARE A PACIENTILOR REFERITOR LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
      
SPITALUL CLINIC DE RECUPERARE MEDICINA FIZICA SI BALNEOLOGIE EFORIE NORD prelucreaza TOATE datele cu caracter personal furnizate de dumneavoastra prin  DOCUMENTELE SI PROGRAMELE  IMPUSE DE  Ministerul Sanatatii, respectiv autoritatile subordonate acestuia (DSPJ, CJAS, Scoala Nationala de Statistica, in scopul  ASIGURARII DE SERVICI  MEDICALE. Datele vor fi dezvaluite NUMAI AUTORITATILOR LEGALE la solicitarea acestora.

Conform Legii nr. 677/2001, beneficiati de dreptul de acces, de interventie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale. Aveti dreptul sa va opuneti prelucrarii datelor personale care va privesc si sa solicitati stergerea datelor*. Pentru exercitarea acestor drepturi, va puteti adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata la secretariatul spitalului. De asemenea, va este recunoscut dreptul de a va adresa justitiei.

PROTOCOL

ETAPELE PARCURSULUI PACIENTULUI DE LA ADMITEREA IN SPITAL PANA‚ LA EXTERNARE

Pacientii se prezinta cu biletul de trimitere de la medicul de familie sau de la medicul specialist, cu actul de identitate si cu dovada calitatii de asigurat la „serviciul de primire - internari si externari” al spitalului, unde poate primi informatii cu privire catre cabinetul („spatiul de triaj”) in care functioneaza ,,COMISIA DE INTERNA‚RI,, care se intruneste de regula lunea de la ora 11 la ora 13, dar si in celelalte zile lucratoare, in acelati interval orar, daca sunt prezentari (solicitari).

Comisia de internari este formata din cate doi medici ai spitalului stabiliti prin rotatie, saptamanal, pe baza de grafic aprobat de directorul medical.Comisia are rolul de a tria pacientii pe baza documentelor medicale si al examenului clinic; pacientii se interneaza in cazul in care afectiunea impune servicii medicale de recuperare spitalicesti, in functie de compexitatea cazului, in limita locurilor disponibile; ceilalti pacienti sunt programati (inscrisi in liste de asteptare) avand in vedere aceleasi criterii de prioritate. In cazul unor afectiuni ce pot fi tratate in ambulatoriu, pacientii respectivi sunt indrumati catre ambulatoriul integrat al spitalului.Pentru prevenirea infectiilor nozocomiale, comisia de internari face si triajul epidemiologic al pcientilor internati si anunta infirmiera daca este cazul sa se faca deparazitarea.

Comisia de internari analizeaza in cadrul raportului de garda impreuna cu colectivul de medici, pe baza documentelor medicale transmise, oportunitatea internarii in spital a pacientilor din tara care ni se adreseaza in scris; cand este cazul, se solicita precizari suplimentare in legatura cu stadiul afectiunii de baza, afectiunile asociate sau gradul de handicap, iar cazurile care necesita tratament de recuperare in regim de spitalizare continua sunt programate (inscrise pe lista de asteptare).Pacientilor li se comunica in scris data la care au fost programati. Celor care nu necesita spitalizare li se recomanda, dupa caz, tratament in regim amulatoriu sau sanatorial.La internare, pacientii din tara programati in acest mod, vor prezenta comunicarea scrisa primita din partea spitalului.

Pacientii internati de Comisia de internari ca si cei ce se prezinta la internare conform programarilor din listele de asteptare, sunt inregistrati la ,, serviciul de primire-  internari si externari”  dupa care se prezinta la garderoba spitalului (spatiul de depozitare a hainelor de strada si a bagajelor mari); dat fiind specificul tratamentelor noastre, pacientii pastreaza asupra lor, pe langa obiectele de igiena personala (sapun, prosoape, pasta de dinti, periuta de dinti, pasta de ras, aparat de ras etc.), pijamale, costume de baie personale, echipamente pentru kinetoterapie, halate, papuci, casti de baie. La cerere, pacientii isi pot pastra valorile intr-un seif pe perioada spitalizarii. Pentru efectele lasate la magazie si/sau pentru valori, pacientii primesc un bon completat in dublu exemplar, semnat atat de pacient, cat si de garderobiera. Efectele pacientilor sunt depozitate in conditii igienice, in saci sau huse de plastic purtand etichete cu numele pacientului. Dupa predarea efectelor personale, pacientul face un dus, este deparazitat, daca este cazul, se echipeaza in hainele de spital si este condus cu liftul de catre infirmiera la salon; infirmiera preda asistentei medicale de pe sectorul (unitatea de ingrijire) in care a fost internat pacientul  FOCG a pacientului si fisa de tratament aferenta, care sunt completate in conformitate cu procedura aprobata.

Asistenta medicala conduce pacientul la cabinetul medical, unde este examinat de catre medicul curant, care stabilestre diagnosticul de internare si completeaza toate rubricile FOCG privind examenul general si local; atunci cand este cazul, conform protocoalelor aprobate, consemneaza examanele paraclinice si explorarile functionale necesare precizarii diagnosticului si a stadiului clinic. Dupa precizarea diagnosticului, medicul curant completeaza fisa de tratament prescriind procedurile de tratament balneo-fizical si de recuperare; de asemenea, consemneaza in FOCG tratamentul medicamentos pe care pacientul il urmeaza pentru afectiunile asociate si prescrie tratamentul medicamentos, acolo unde este cazul, conform ghidurilor si protocoalelor terapeutice aprobate si regimul alimentar. Medicul curant informeaza pacientul sau apartinatorul, dupa caz, in legatura cu diagnosticul, stadiul clinic si prognosticul bolii, precum si in legatura cu efectele si eventualele riscuri ale tratamentelor prescrise. De asemenea, pacientul sau apartinatorul, dupa caz, citeste ,,consimtamantul informat”, pe care il semneaza.

In continuare, pacientul este condus in laboratorul de balneo-fizio-terapie (baza de tratament), i se prezinta sectoarele de electroterapie, hidro-termo-terapie, masoterapie, kinetoterapie si serviciul de planificare, unde ii sunt programate tratamentele (procedurile). Dupa planificarea procedurilor, pacientul incepe tratamentul.

Evolutia pacientului este urmarita si consemnata zilnic in FOCG. Asistenta consemneaza constantele biologice, regimul alimentar si tratamentul BFT in foaia de temperatura; anunta medicul in cazul unor abateri de la valorile normale ale constantelor biologice. Medicul curant urmareste starea generala a pacientului, modul in care suporta tratamentul prescris, efectele si rezultatele acestuia. De asemenea, urmareste modul in care sunt aplicate tratmentele prescrise si respectarea protocoalelor aprobate; verifica/testeaza starea aparatului mio-artro-kinetic comparand-o cu cea de la internare.
Externarea este stabilita de catre medicul curant si comunicata pacientului cu 24 ore inante. In mod exceptional externarea poate fi facuta de catre medicul de garda ( externare urgentelor si internare ulterioara in SCJU Constanta sau externarea la cerere)

La externare:
- se apreciaza starea afectiunii pentru care s-a internat pacientul: vindecat, usor ameliorat, ameliorat, stationar;
- se intocmeste epicriza;
- se complleteaza biletul de iesire/scrisoarea medicala; pacientul primeste doua exemplare: unul va fi pastrat pentru a fi prezentat la controalele medicale ulterioare, iar celalat exemplar va fi predat medicului de familie;
- se completeaza decontul cheltuielilor de spitalizare si un exemplar se inmaneaza pacientului;
- se competeaza conform protocolului aprobat concediul medical si primele 2 exemplare se inmaneaza pacientului sub semnatura;
- se prescrie medicatia de urmat la domiciliu acolo unde este cazul;
- se incaseaza coplata acolo unde este cazul (un exemplar al chitantei se inmaneaza pacientului); daca pacientul se afla intr-una din situatiile legale care-l scuteste de plata, da o declaratie pe propri raspundere in acest sens.
Dupa primirea biletului de iesire din spital si a celorlalte documente, pacientul se prezinta la garderoba, unde preda bonul si primeste efectele si/sau valorile. Asistenta preda FOCG a pacientului la ,,serviciul de primire internari-externari”, unde este consemnata externarea in registrul special.

INTERNAREA LA CERERE

- Daca pacientul nu are calitatea de asigurat sau din alte motive solicita internarea la cerere, acesta va completa si va semna cererea-tip si va fi internat

- Cu acordul sefului de sectie - urmand sa achite contra-valoarea spitalizarii conform tarifului aprobat de Consiliul de Administratie

EXTERNAREA LA CERERE

Daca pacientul solicita externarea va completa formularul tip si va semna in FOCG.

LISTA APARATURA SPTALUL CLINIC DE RECUPERARE MEDICINA FIZICA SI BALNEOLOGIE
EFORIE NORD

[ download lista aparatura pdf ]

Nr.crt.

Denumire aparat

Nr.canale

1 Aparat  laserterapie tip  Endolaser 422 tip Endolaser 1
2 Aparat terapie unde scurte tip Curapuls 970 1
3 Aparat terapie unde scurte tip Curapuls 970 1
4 Aparat terapie unde scurte tip Curapuls 970 1
5 Aparat terapie unde scurte tip Curapuls 970 1
6 Aparat terapie unde scurte tip Curapuls 970 1
7 Aparat terapie unde scurte tip Curapuls 970 1
8 Aparat terapie ultrasunete tip Misonic 12 1
9 Aparat terapie ultrasunete tip Misonic 12 1
10 Aparat terapie ultrasunete tip Misonic 12 1
11 Aparat terapie ultrasunete tip Misonic 12 1
12 Aparat terapie ultrasunete tip Misonic 12 1
13 Bicicleta orizontala tip TM6260 1
14 Bicicleta orizontala tip TM6260 1
15 Bicicleta ergometrica tip TM4110 1
16 Bicicleta ergometrica tip TM4110 1
17 Aparat recuperare glezna 1
18 Aparat recuperare glezna 1
19 Aparat recuperare mana 1
20 Aparat recuperare mana 1
21 Aparat recuperare genunchi 1
22 Aparat recuperare genunchi 1
23 Stepper 1
24 Stepper 1
25 Banda  rulanta 1
26 Banda  rulanta 1
27 Lampa ultraviolete 1
28 Lampa ultraviolete 1
29 Diapulse 1
30 Diapulse 1
31 Platforma cu scara si balustrada 1
32 Platforma cu scara si balustrada 1
33 Lampa infrarosii (Solux) 1
34 Lampa infrarosii (Solux) 1
35 Lampa infrarosii (Solux) 1
36 Lampa infrarosii (Solux) 1
37 Lampa uv+ir 1
38 Lampa uv+ir 1
39 Aparat terapie ultrasunete tip Sonopuls 1
40 Aparat terapie ultrasunete tip Sonopuls 1
41 Aparat terapie ultrasunete tip Sonopuls 1
42 Aparat terapie ultrasunete tip Sonopuls 1
43 Aparat terapie ultrasunete tip Sonopuls 1
44 Aparat terapie ultrasunete tip Sonopuls 1
45 Aparat terapie ultrasunete tip Sonopuls 1
46 Aparat terapie ultrasunete tip Sonopuls 1
47 Aparat terapie ultrasunete tip Sonopuls 1
48 Aparat terapie ultrasunete tip Sonopuls 1
49 Aparat terapie ultrasunete tip Sonopuls 1
50 Aparat terapie aerosoli cu ultrasunete tip  NE_U 17 1
51 Aparat terapie aerosoli cu ultrasunete tip  1
52 Aparat terapie aerosoli cu ultrasunete tip Micron Z 1
53 Aparat terapie aerosoli cu ultrasunete tip 1
54 Aparat terapie aerosoli cu ultrasunete tip 1
55 Aparat terapie aerosoli cu ultrasunete tip 1
56 Aparat terapie aerosoli cu ultrasunete tip 1
57 Aparat terapie aerosoli cu ultrasunete tip 1
58 Aparat terapie aerosoli cu ultrasunete tip 1
59 Aparat terapie aerosoli cu ultrasunete tip 1
60 Electrocardiograf cu 3 canale tip BTL A8-06 1
61 Electrocardiograf cu 3 canale tip BTL A8-06 1
62 Aparat terapie medie si joasa frecv tip ATM-11 1
63 Aparat terapie medie si joasa frecv tip ATM- 1
64 Aparat terapie medie si joasa frecv tip ATM- 1
65 Bicicleta ergometrica 1
66 Bicicleta ergometrica 1
67 EKG cu 3 canale tip SE-3 1
68 Aparat magnetoterapie cu 2 canale tipIcemed 2
69 Aparat electroterapie tip Interferencial 94 2
70 Aparat electroterapie tip Interferencial 94 2
71 Aparat electroterapie tip Interferencial 94 2
72 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
73 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
74 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
75 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
76 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
77 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
78 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
79 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
80 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
81 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
82 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
83 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
84 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
85 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
86 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
87 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
88 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
89 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
90 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
91 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
92 Aparat electroterapie frecv tip Endomed 482 2
93 Aparat electrostimulator cu ultrasunete tip Megasonic 226 2
94 Aparat magnetoterapie tip BTL-09 2
95 Aparat magnetoterapie tip BTL-09 2
96 Aparat pregatire parafina 24 litri combina
97 Aparat pregatire parafina 24 litri combina
98 Aparat pregatire parafina 100 litri combina
99 Aparat pregatire parafina 100 litri combina
100 Aparat pregatire parafina 50 litri combina
101 Aparat pregatire parafina 50 litri combina
102 Aparat pregatire parafina 50 litri combina
103 Aparat baie galvanica patrucelulara tip ATM-31 cada
104 Aparat baie galvanica patrucelulara tip ATM- cada
105 Aparat baie galvanica patrucelulara tip ATM- cada
106 Aparat baie galvanica patrucelulara tip ATM- cada
107 Aparat baie galvanica patrucelulara tip ATM- cada
108 Aparat baie galvanica patrucelulara tip ATM- cada
109 Aparat baie galvanica patrucelulara tip ATM- cada
110 Aparat baie galvanica patrucelulara tip ATM- cada
111 Aparat baie galvanica patrucelulara tip ATM- cada
112 Aparat baie galvanica patrucelulara tip ATM- cada
113 Aparat baie galvanica patrucelulara tip ATM- cada
114 Aparat baie galvanica patrucelulara tip ATM- cada
115 Cada dus subacval cada
116 Cada dus subacval cada
117 Cada dus subacval cada
118 Cada dus subacval cada
119 Cada dus subacval cada
120 Cada dus subacval cada
121 Cada dus subacval cada
122 Cada dus subacval cada
123 Cada electroterapie si dus subacval cada
124 Cada electroterapie si dus subacval cada
125 Cada electroterapie si dus subacval cada
126 Cada electroterapie si dus subacval cada
127 Lampa ultraviolete 1
128 Lampa ultraviolete 1
129 Aparat terapie aerosoli cu ultrasunete tip  NE_U 17 1
130 Aparat terapie aerosoli cu ultrasunete tip  1
131 Electrocardiograf cu 3 canale 1
132 Defibrilator 1
133 Aparat electroterapie cu 4 canale si ultrasunete 4+1
134 Aparat electroterapie cu 4 canale si ultrasunete 4+1
135 Aparat electroterapie cu 4 canale si ultrasunete 4+1
136 Aparat electroterapie cu 4 canale si ultrasunete 4+1
137 Aparat electroterapie cu 4 canale si ultrasunete 4+1

Servicii medicale de ingrijiri la domiciliu si ingrijiri palliative la domiciliu

Reglementarile privind serviciile medicale de ingrijiri la domiciliu oferite de catre furnizorii de servicii aflati in relatie contractuala cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Constanta (CJAS) sunt prevazute in Legea nr. 95/2006 privind reforma in sanatate, Hotararea de Guvern nr. 1389/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate si Ordinul MS/CNAS nr.864/538/2011  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru. 

- Serviciile de ingrijiri medicale la domiciliu se acorda de catre furnizorii de ingrijiri medicale la domiciliu care  au incheiat contracte cu casele de asigurari de sanatate pentru servicii de ingrijiri medicale la domiciliu.

- Recomandarea pentru efectuarea serviciilor de ingrijiri medicale la domiciliu se face de catre medicii de specialitate din ambulatoriu, inclusiv medicii de familie si de catre medicii de specialitate din spitale la externarea asiguratilor, medici aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate, in concordanta cu diagnosticul stabilit si in functie de patologia bolnavului si statusul de performanta ECOG al acestuia cu precizarea activitatilor zilnice pe care asiguratul nu le poate indeplini

In functie de statusul de performanta ECOG, bolnavul poate fi:
- Incapabil sa desfasoare activitati casnice, este imobilizat in fotoliu sau pat peste 50% din timpul zilei, necesita sprijin pentru ingrijirea de baza (igiena si/sau alimentatie si/sau mobilizare) - statusul de performanta ECOG 3;
- Complet imobilizat la pat, dependent total de alta persoana pentru ingrijirea de baza (igiena, alimentatie, mobilizare) - statusul de performanta ECOG 4.

- Medicii de specialitate din ambulatoriu si din spital recomanda ingrijiri medicale la domiciliu pentru asiguratii cu afectiuni neurologice , posttraumatice si reumatologice, cu deficite functionale accentuate si severe pentru autoingrijire. Recomandarea pentru ingrijiri medicale la domiciliu se consemneaza de catre medicul curant al pacientului in biletul de externare, si de catre medicul specialist din ambulatoriu in scrisoarea medicala, inmanate catre pacient.


LISTA FURNIZORILOR CARE ASIGURA INGRIJIRI LA DOMICILIU IN JUDETUL CONSTANTA

 

FUNDATIA CRUCEA ALB-GALBENA DIN ROMANIA
CONSTANTA, STR. 1 DECEMBRIE 1918 BL. C1 SC. A PARTER AP. 2
0241621162
cruceaalbgalbena.constanta@yahoo.com
-
S.C. ROXI & RALU S.R.L.
MANGALIA, STR. 1 DECEMBRIE 1918 NR. 12 BL. 8 SC. A ET. 2 AP. 7
0241759477
diaconu.elisabeta@yahoo.com
-
S.C. MEDICART S.R.L.
OVIDIU, STR. PRIMARIEI NR. 32D PARTER
0241253406
lumy112@yahoo.com
-
S.C. CIVICA MED S.R.L.
CONSTANTA, STR. I.C. BRATIANU NR. 78
0241541999
office@clinicaman.ro
-
S.C. TOTAL PALIATIV MED S.R.L.
CONSTANTA, STR. CISMELEI NR. 16 CAM. 3
0723563112
totalpaliativmed@yahoo.com
-
S. C. ANDREI ASISTENTUL DUMNEAVOASTRA S.R.L.
TOPRAISAR, STR. GHIOCELULUI NR. 3
0765490090
dinuiza2@yahoo.com

 

 

 

[ Download pdf ]

Lista cu procedurile diagnostice si terapeutice care necesita consimtamantul informat al pacientului

 

Copyright © 2015 - Efosan